СЕРБСКИЙ ЯЗЫК
NOMINA ABSTRACTA У ЈЕЗИКУ ДОСИТЕЈА ОБРАДОВИЋА (1739-1811)
Г.Г. Тјапко, "Доситејева апстрактна лексика из данашње перспективе". Научни састанак слависта у Вукове дане, Београд 1990: 81-92.
Прва тенденција: Највећи број nomina abstracta односи се на унутрашњи свет и духовни живот човека.
Г.Г. Тјапко, "Доситејева апстрактна лексика из данашње перспективе". Научни састанак слависта у Вукове дане, Београд 1990: 81-92.
Прва тенденција: Највећи број nomina abstracta односи се на унутрашњи свет и духовни живот човека.
- благородност, гордост, кроткост, немарност, прилежност, славољубије (морална карактеристика);
- остроумије, проницатељство, талант (особина менталитета);
- беспокојство, очајаније, удивљеније, ужас (емоционално стање);
- вечност, вкус, вниманије, географија, закон, земљеописаније, историја, јестество, метафора, нација, отечество, повјест, природа, просвештеније, пространство, предмет, род, справедљивост, стихотвореније, характер, хармонија, христјанство, чувство и др.
Jastuk groba mog 1990 / Domaci film II... by MrSunce60 (1/1)
"Јастук гроба мог" је југословенска телевизијска мини-серија снимљена у продукцији Телевизије Београд 1990. године. Литература: Н.
Савковић, "Боравак Доситеја Обрадовића у Трсту (од лета 1802. до 13/25.
јуна 1806)". Зборник Матице српске за књижевност и језик; 56/3, 2008.
Континуитет између језика Доситеја Обрадовића и савременог књижевног језика (заједничке nomina abstracta, а којих нема у Вуковом "Рјечнику" из 1818. год.)
- благост, важност, ваздух, глупост, држава, елемент, историја, географија, кредит, логика, мнење, музика, нација, неблагодарност, невиност, нежност, одмор, отменост, патриот, политика, понизност, премудрост, пример, пристојност, ревност, својство, склоност, тескоба, топлота, тријумф, удобност, укус, хармонија и др.
"Јастук гроба мог" је југословенска телевизијска мини-серија снимљена у продукцији Телевизије Београд 1990. године. Литература: Н.
Савковић, "Боравак Доситеја Обрадовића у Трсту (од лета 1802. до 13/25.
јуна 1806)". Зборник Матице српске за књижевност и језик; 56/3, 2008.
Нема коментара:
Постави коментар
Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.