***** СЛАВЯНСКОЕ ЯЗЫКОЗНАНИЕ И ИСКУССТВО / SLAVIC LINGUISTICS AND ART *****

недеља, 8. децембар 2013.

ИСТОРИЯ СЛАВИСТИКИ В ЛИЦАХ


ЈОВАН ХАЏИЋ (1799-1869)

Дефиниција предлошког датива из 1830. године

"Кад се год изражава само управленије или движеније једног лица или предмета к другоме, онда се меће предлог к, н.п. ја се упутим к шуми, окренем се к востоку. Истина да употребленије предлога много се опредељује глаголом, али опет један и исти глагол може зактевати, да се кадгод стави, а кадгод изостави предлог к, како се кад означеније изискује, н.п. ја сам к теби дошао, значи ја сам дошао до тебе, тј. ја движеније моје или промену места мога нисам на другу страну управио, но до тебе, нити се даље простире, а ја сам теби дошао, значи, не само дошао сам до тебе, но да ме ти у себе примиш (тј. духом, усердијем)." (цитат према Љ. Суботић, "Вук Караџић и Јован Хаџић", XVII међународни научни састанак слависта у Вукове дане, Београд, 1988, с. 165, - курзив Ј.А.).



Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.